Навіть якщо ви зробили відмінний, оригінальний, корисний сайт і виклали його в інтернет, на цьому ваші турботи не закінчуються, а, скоріше, тільки починаються. Тому що найголовніше — це привести на сайт відвідувачів. Діяльність, спрямована на залучення відвідувачів, і є розкрутка, просування, оптимізація сайту. Просуванням і оптимізацією воліють називати заходи, спрямовані на збільшення відвідуваності, більш великі і солідні компанії, намагаючись при цьому як би провести якесь розходження між своїми методами та методами, використовуваними фрілансерами, одинаками або дрібними студіями, що пропонують ті ж послуги за меншу ціну, хоча на Насправді подібне відмінність є багато в чому відмінність вигадане. Зараз в інтернеті мільйони різних сайтів, і їх кількість збільшується з кожним днем. Як результат, все більше зростає конкуренція за відвідувачів і все більше зростає значення ефективної організації розкрутки свого сайту. У даній статті ми розповімо про те, як залучити на свій сайт відвідувачів і уникнути типових помилок, які допускають починаючі веб-майстри в спробах швидше розкрутити свій проект.
Якщо ви розмістите свій сайт на хостингу і нічого не будете робити, на нього ніхто і ніколи не прийде. Тому, для того, щоб хоча б небагато відвідувачі з’явилися на вашому сайті, потрібно докласти певних зусиль. По-перше, звідки на сайт можуть прийти відвідувачі? Вони можуть прийти з інших, вже в якійсь мірі розкручених сайтів, якщо на цих сайтах буде посилання на ваш сайт, вони можуть прийти з пошукових систем, вони можуть прийти, просто набравши адресу вашого сайту в браузері, природно, в тому випадку, якщо ви їм цю адресу повідомте. Відповідно, для залучення відвідувачів ви можете використовувати наступні методи:
Реклама вашого сайту в офлайні. Ви можете розповісти про ваш сайт друзям, знайомим, розклеїти оголошення, дати рекламу на радіо, телебачення, в газети і журнали …
Зареєструвати свій сайт в пошукових системах і добиватися того, щоб він знаходився користувачами цих пошукових систем з тих чи інших пошукових запитах. Для більшості сайтів саме відвідувачі, які приходять з пошукових систем, складають головну частину від усіх відвідувачів.
Разместить ссылку на свой сайт на других сайтах — самостоятельно, если это возможно, или попросив их хозяев.
Таким чином, основні принципи, як бачите, прості. Однак на практиці існує велике число нюансів, які ви повинні знати і врахувати, якщо хочете серйозно зайнятися розкруткою свого сайту і зробити його популярним. Почнемо по порядку і з самого простого.
I. Как отслеживать уровень раскрученности сайта.
1) Учет посещаемости. Первый вопрос, о котором стоит задуматься — це як дізнаватися, заходять чи на ваш сайт відвідувачі, скільки людей відвідує сайт за день, тиждень, місяць, які сторінки вони переглядають, з яких сайтів або пошукових систем приходять і т. д. Вся ця інформація є вкрай важливою для того, щоб ви могли оцінювати ступінь ефективності прикладаються вами зусиль і коректувати ці зусилля в залежності від того, які результати ви отримуєте. Але яким чином можна отримати дану інформацію? По-перше, ви можете вивчати внутрішню систему статистики сайту. Кожен факт відвідування вашого будь сторінки сайту фіксується сервером в т. н. лог-файлах, і спеціальні програми можуть отримувати інформацію з лог-файлів, аналізувати її і надавати вам докладні звіти, в яких буде зібрана різноманітна інформація про відвідуваність вашого сайту. Якщо ваш сайт розміщений на платному хостингу, то господарі хостингу надають, як правило, всім власникам сайтів можливість використання подібних безкоштовних програм статистики, таких, як Аналог, Вебалайзер і т. п. На жаль, ці програми не вседа коректно здатні відрізняти відвідувачів-людей від відвідувачів-роботів, відчувають труднощі з аналізом пошукових запитів російською мовою і мають ряд інших недоліків. Безкоштовні хостинги (наприклад, Народ.ру) теж, як правило, надають звіти статистики відвідуваності, але, звичайно, вони менш детальні. Іншим варіантом є розміщення на кожній сторінці лічильника відвідуваності, який буде вважати і збирати дані кожного відвідувача цієї сторінки. Ви можете розмістити як власний лічильник відвідуваності, так і лічильник відвідуваності, який буде оброблятися зовнішньою системою статистики. Використання зовнішніх систем статистики є досить популярним рішенням, в силу своєї доступності та простоти. Наприклад, на цьому сайті розміщені лічильники системи статистики liveinternet.ru (кнопку лічильника liveinternet ви можете бачити внизу цієї сторінки). На жаль, цей метод також не позбавлений недоліків. Основною проблемою при використанні зовнішніх систем статистики є можливість збоїв і перевантажень на серверах цих систем, які збирають і аналізують інформацію з счетчков, і подібні випадки, на жаль, не рідкість. В деякі дні, коли користувачі інтернету особливо активні, похибка підрахунку відвідуваності зовнішніми системами статистики може становити 20% і більше (при цьому реальне число відвідувачів буде більше, ніж покаже статистика).
2) ТИЦ, PR и другие показатели «авторитетності» сайту. Крім власне відвідуваності сайту, існують непрямі показники, що дозволяють оцінити ступінь розкрученості і популярності сайту в мережі. Найбільш відомими з них є показник PR, введений компанією Google, а в Рунеті — ще й ТІЦ, який для кожного російськомовного сайту розраховує Яндекс. Хоча дані показники і не впливають на відвідуваність безпосередньо, існує досить очевидна залежність між величиною ТИЦ і PR і тим, як часто будуть заходити на ваш сайт відвідувачі з пошукових систем Яндекс і Google, тому підвищення ТИЦ і PR сайту часто ставиться в якості самостійного завдання. Крім того, від величини ТИЦ і PR дуже сильно залежить цінність посилань, розміщених на тому чи іншому сайті, що потрібно враховувати при розкручуванні свого сайту (детальніше про це буде сказано нижче). Якщо показник PR може знаходитися в діапазоні від 0 до 10 (при цьому 5-6 одиниць — це вже дуже добре розкручений сайт), ТІЦ не має якогось фіксованого верхньої межі, а поступово збільшується в міру збільшення авторитетності сайту, при цьому ТІЦ сайту , що показується Яндексом, звичайно, округлюється до десятків (тобто може дорівнювати 10, 20, 30 і т. д., більш точно значення ТИЦ можна визначати, завантаживши для свого браузера Яндекс.Бар). Непогано розкручений сайт має ТІЦ в районі декількох сотень одиниць. Показники ТІЦ і PR не змінюються безперервно, зазвичай між перерахунками цих показників проходить більше місяця, і, як би завзято ви не розкручували свій сайт, його ТИЦ і PR не зміниться до чергового перерахунку. Для зручного визначення одночасно ТІЦ, PR та ін показників існує безліч сервісів, наприклад, be1.ru
3) Позиції сайту в пошукових системах по цільових запитах. Це дуже важливий показник, що визначає ймовірність того, що користувачі інтернету, які шукають інформацію з певної теми, прийдуть саме до вас. Зазвичай сайти у видачі (тобто видаються пошуковою системою результатах пошуку за певним запитом) сортуються за т. зв. «релевантности», которая является весьма растяжимым понятием, означающим степень соответствия содержимого сайта данному запросу. Определяется эта самая релевантность весьма сложным образом, с учетом большого количества факторов (подробнее о них будет рассказано ниже). Однако очевидно, что владелец сайта должен стремиться к тому, чтобы сайт находился по запросам, связанным с тематикой его сайта, а для этого нужно, чтобы в результатах поиска, то есть выдачу, сайт находился как можно ближе к первому месту. Например, если ваш сайт рассказывает о разведении кошек, нужно стремиться к тому, чтобы по запросу «разведение кошек» ваш сайт выдавался поисковыми системами как можно ближе к началу результатов поиска. Вручную искать свой сайт в результатах поиска, конечно, не очень удобно, особенно если он находится где-то на 200-м месте, к счастью, есть специальные сервисы, например, siteposition.ru, позволяющие определить позицию вашего сайта в результатах поиска основных поисковых. систем быстрее и проще.
II. Методы раскрутки сайта.
1) Обеспечение индексации сайта поисковиками. Как уже говорилось выше, для большинства сайтов поисковики — это основной источник притока посетителей. Работы поисковых систем постоянно обходят интернет и индексируют находящиеся в нем сайты, после чего эти сайты имеют шанс попасть на страницу результатов поиска и быть увиденными кем-то. Если вы разместите ссылку на свой сайт на каких-то других, уже известных работам поисковых систем, сайтах, то эти работы через какой-то зайдут и на ваш сайт, проиндексировав находящиеся на нем страницы. Впрочем, лучше сразу сообщить поисковым работам о существовании вашего сайта. Для основных поисковых систем, наиболее популярных в Рунете — Яндекса, Рамблера и Гугла это можно сделать, соответственно, на страницах http://webmaster.yandex.ru/, http://www.rambler.ru/doc/add_site.shtml и http://www.google.ru/ intl/ru/addurl.html. Но все равно, к моменту, когда ваш сайт начнет индексироваться поисковыми работами, протянуто некоторое время — обычно около недели. Если на сайте много страниц, они будут индексироваться и добавляться в базу поисковиков постепенно. Определить, какие страницы вашего сайта уже проиндексированы, можно с помощью функции расширенного поиска — указать в поле «искать только на сайте» адрес вашего сайта.
Иногда начинающие веб-мастера допускают ошибки, предотвращающие индексацию части страниц сайта поисковиками. Когда вы ставите свой сайт в очередь на индексацию в поисковиках, вы добавляете адрес главной страницы. Следовательно, чтобы были проиндексированы и другие страницы сайта, робот должен иметь возможность пробраться к ним с главной страницы по прямым ссылкам. Что означает «прямая ссылка»? Это обычная ссылка, заданная с помощью html-тега, которая в коде страницы выглядит примерно так — текст ссылки. Однако ссылку можно сделать и иным образом — с помощью JavaScript, например. Именно так перенаправляют посетителя на другую страницу выпадающее меню, вроде того, которое есть на сайте 1ps.ru. Однако поисковик, в отличие от посетителя, не может перейти на другую страницу через такое меню, поэтому для него обязательно должны быть в дополнение к меню поставлены обычные ссылки. Кроме того, работы поисковиков очень не любят автоматический редирект (т.е. когда пользователь, зайдя на одну страницу, автоматически перенаправляется на другую), и обычно из этого редиректа не переходят.
В заключение отметим, что ваш сайт может не только попасть в базу поисковиков, но и вылететь из нее. Обычно это происходит или в том случае, если вы используете запрещенные методы раскрутки (подробнее об этом — ниже), или если ваш сайт часто оказывается недоступен из-за сбоев на сервере (вывод — выбирайте надежный хостинг).
2) Оптимизация кода. Общее правило такое — чем больше на вашей странице нужного и чем меньше лишнего, тем лучше. Если вы используете для создания сайта различные визуальные редакторы, то они часто вставляют на страницу лишний код, сильно усложняющий страницу, но, при этом, в общем-то, не очень на нее нужен. Если вы вдруг вздумаете создать сайт, например, в программе Microsoft Word, то объем этого лишнего кода может добиться просто фантастической величины. Старайтесь облегчить страницу, удаляя из нее лишнее и ненужное, а также унося то, что можно (например, описания css-стилей) из html-кода страницы в отдельные файлы.
3) Подбор и использование ключевых слов и фраз. Подумайте, по каким запросам наиболее часто могут искать информацию, представленную на вашем сайте, пользователи интернета. Ваша задача — сделать страницы вашего сайта как можно более релевантными этим запросам, а для этого нужно включить их в текст, имеющийся на странице, в заголовок страницы, в названиях ссылок, ведущих с других страниц на данную. Если вы не используете текстовое, а графическое меню, обязательно вставьте текстовое описание в параметр alt каждой нарисованной кнопки. Желательно включить ключевые фразы в текст страницы несколько раз (но не очень много, потому что это дает обратный эффект). Заголовок страницы (title) имеет особое значение, но при этом начинающие веб-мастера часто забывают о нем, и в результате в заголовке у них обнаруживается название, по умолчанию вставляемое редактором, что-то типа «Безымянный документ» или «Новая страница 1» . Не забывайте давать страницам осмысленные названия! В заключение отметим, что подобрать ключевые слова и фразы вы можете попробовать с помощью сервисов Яндекса http://direct.yandex.ru/stat/wordsstat.pl и Рамблера https://ad.rambler.ru/swrds/wrds.pl к сожалению, у них показывается не совсем полная статистика).
4) Создание уникального контента. «Контент» — содержание, информационное наполнение сайта, а уникальное — значит такой, который не встречается на каких-либо других сайтах. Наличие на вашем сайте уникального содержания — один з найважливіших факторів успіху його просування та популяризації. На жаль, в інтернеті, так само, як і в житті, значне число людей воліють йти второваними шляхами, всього лише повторюючи те, що було зроблено раніше іншими. Однією з основних проблем в інтернеті стало те, що творці нових сайтів, замість того, щоб викласти якусь нову інформацію, придумати для свого сайту оригінальну ідею, просто копіюють на свій сайт інформацію, вже розміщену на інших сайтах. Крім моральних і законодавчих аспектів цієї проблеми, така методика створює істотні труднощі в просуванні сайту. Пошукові системи дуже не люблять появи сторінок зі змістом, копіюють вже відоме, і, з великою ймовірністю, якщо ви просто скопіюєте на свій сайт текст з чужого сайту, то ваші сторінки з цим скопійованим текстом взагалі не потраплять в результати пошуку. Вельми сумнівним кроком є також копіювання не змісту, а ідеї іншого сайту. Багатьом здається спокусливою спроба повторити вже досягнутий кимось успіх, створивши, наприклад клон сайту mamba.ru або odnoklassniki.ru, однак на цьому шляху їх, як правило, чекає розчарування — займаючись простим клонуванням, навіть при дуже великих витратах на рекламу, відбити аудиторію у вже відомого проекту практично нереально. Висновок — старайтесь при создании сайта реализовать оригинальную идею и наполнить его интересным, уникальным содержанием.