Выбор хостинга для сайта
30.01.2012Дизайн сайта
21.03.2012Раскрутка и оптимизация сайта
Навіть якщо ви зробили відмінний, оригінальний, корисний сайт і виклали його в інтернет, на цьому ваші турботи не закінчуються, а, скоріше, тільки починаються. Тому що найголовніше — це привести на сайт відвідувачів. Діяльність, спрямована на залучення відвідувачів, і є розкрутка, просування, оптимізація сайту. Просуванням і оптимізацією воліють називати заходи, спрямовані на збільшення відвідуваності, більш великі і солідні компанії, намагаючись при цьому як би провести якесь розходження між своїми методами та методами, використовуваними фрілансерами, одинаками або дрібними студіями, що пропонують ті ж послуги за меншу ціну, хоча на Насправді подібне відмінність є багато в чому відмінність вигадане. Зараз в інтернеті мільйони різних сайтів, і їх кількість збільшується з кожним днем. Як результат, все більше зростає конкуренція за відвідувачів і все більше зростає значення ефективної організації розкрутки свого сайту. У даній статті ми розповімо про те, як залучити на свій сайт відвідувачів і уникнути типових помилок, які допускають починаючі веб-майстри в спробах швидше розкрутити свій проект.
Якщо ви розмістите свій сайт на хостингу і нічого не будете робити, на нього ніхто і ніколи не прийде. Тому, для того, щоб хоча б небагато відвідувачі з’явилися на вашому сайті, потрібно докласти певних зусиль. По-перше, звідки на сайт можуть прийти відвідувачі? Вони можуть прийти з інших, вже в якійсь мірі розкручених сайтів, якщо на цих сайтах буде посилання на ваш сайт, вони можуть прийти з пошукових систем, вони можуть прийти, просто набравши адресу вашого сайту в браузері, природно, в тому випадку, якщо ви їм цю адресу повідомте. Відповідно, для залучення відвідувачів ви можете використовувати наступні методи:
Реклама вашого сайту в офлайні. Ви можете розповісти про ваш сайт друзям, знайомим, розклеїти оголошення, дати рекламу на радіо, телебачення, в газети і журнали …
Зареєструвати свій сайт в пошукових системах і добиватися того, щоб він знаходився користувачами цих пошукових систем з тих чи інших пошукових запитах. Для більшості сайтів саме відвідувачі, які приходять з пошукових систем, складають головну частину від усіх відвідувачів.
Разместить ссылку на свой сайт на других сайтах — самостоятельно, если это возможно, или попросив их хозяев.
Таким чином, основні принципи, як бачите, прості. Однак на практиці існує велике число нюансів, які ви повинні знати і врахувати, якщо хочете серйозно зайнятися розкруткою свого сайту і зробити його популярним. Почнемо по порядку і з самого простого.
I. Как отслеживать уровень раскрученности сайта.
1) Учет посещаемости. Первый вопрос, о котором стоит задуматься — це як дізнаватися, заходять чи на ваш сайт відвідувачі, скільки людей відвідує сайт за день, тиждень, місяць, які сторінки вони переглядають, з яких сайтів або пошукових систем приходять і т. д. Вся ця інформація є вкрай важливою для того, щоб ви могли оцінювати ступінь ефективності прикладаються вами зусиль і коректувати ці зусилля в залежності від того, які результати ви отримуєте. Але яким чином можна отримати дану інформацію? По-перше, ви можете вивчати внутрішню систему статистики сайту. Кожен факт відвідування вашого будь сторінки сайту фіксується сервером в т. н. лог-файлах, і спеціальні програми можуть отримувати інформацію з лог-файлів, аналізувати її і надавати вам докладні звіти, в яких буде зібрана різноманітна інформація про відвідуваність вашого сайту. Якщо ваш сайт розміщений на платному хостингу, то господарі хостингу надають, як правило, всім власникам сайтів можливість використання подібних безкоштовних програм статистики, таких, як Аналог, Вебалайзер і т. п. На жаль, ці програми не вседа коректно здатні відрізняти відвідувачів-людей від відвідувачів-роботів, відчувають труднощі з аналізом пошукових запитів російською мовою і мають ряд інших недоліків. Безкоштовні хостинги (наприклад, Народ.ру) теж, як правило, надають звіти статистики відвідуваності, але, звичайно, вони менш детальні. Іншим варіантом є розміщення на кожній сторінці лічильника відвідуваності, який буде вважати і збирати дані кожного відвідувача цієї сторінки. Ви можете розмістити як власний лічильник відвідуваності, так і лічильник відвідуваності, який буде оброблятися зовнішньою системою статистики. Використання зовнішніх систем статистики є досить популярним рішенням, в силу своєї доступності та простоти. Наприклад, на цьому сайті розміщені лічильники системи статистики liveinternet.ru (кнопку лічильника liveinternet ви можете бачити внизу цієї сторінки). На жаль, цей метод також не позбавлений недоліків. Основною проблемою при використанні зовнішніх систем статистики є можливість збоїв і перевантажень на серверах цих систем, які збирають і аналізують інформацію з счетчков, і подібні випадки, на жаль, не рідкість. В деякі дні, коли користувачі інтернету особливо активні, похибка підрахунку відвідуваності зовнішніми системами статистики може становити 20% і більше (при цьому реальне число відвідувачів буде більше, ніж покаже статистика).
2) ТИЦ, PR и другие показатели «авторитетності» сайту. Крім власне відвідуваності сайту, існують непрямі показники, що дозволяють оцінити ступінь розкрученості і популярності сайту в мережі. Найбільш відомими з них є показник PR, введений компанією Google, а в Рунеті — ще й ТІЦ, який для кожного російськомовного сайту розраховує Яндекс. Хоча дані показники і не впливають на відвідуваність безпосередньо, існує досить очевидна залежність між величиною ТИЦ і PR і тим, як часто будуть заходити на ваш сайт відвідувачі з пошукових систем Яндекс і Google, тому підвищення ТИЦ і PR сайту часто ставиться в якості самостійного завдання. Крім того, від величини ТИЦ і PR дуже сильно залежить цінність посилань, розміщених на тому чи іншому сайті, що потрібно враховувати при розкручуванні свого сайту (детальніше про це буде сказано нижче). Якщо показник PR може знаходитися в діапазоні від 0 до 10 (при цьому 5-6 одиниць — це вже дуже добре розкручений сайт), ТІЦ не має якогось фіксованого верхньої межі, а поступово збільшується в міру збільшення авторитетності сайту, при цьому ТІЦ сайту , що показується Яндексом, звичайно, округлюється до десятків (тобто може дорівнювати 10, 20, 30 і т. д., більш точно значення ТИЦ можна визначати, завантаживши для свого браузера Яндекс.Бар). Непогано розкручений сайт має ТІЦ в районі декількох сотень одиниць. Показники ТІЦ і PR не змінюються безперервно, зазвичай між перерахунками цих показників проходить більше місяця, і, як би завзято ви не розкручували свій сайт, його ТИЦ і PR не зміниться до чергового перерахунку. Для зручного визначення одночасно ТІЦ, PR та ін показників існує безліч сервісів, наприклад, be1.ru
3) Позиции сайта в поисковых системах по целевым запросам. Это очень важный показатель, определяющий вероятность того, что пользователи интернета, ищущие информацию по определенной теме, придут именно к вам. Обычно сайты в выдаче (т.е. выдаваемые поисковой системой результаты поиска по определенному запросу) сортируются по т. н. «релевантности», которая является весьма растяжимым понятием, означающим степень соответствия содержимого сайта данному запросу. Определяется эта самая релевантность весьма сложным образом, с учетом большого количества факторов (подробнее о них будет рассказано ниже). Однако очевидно, что владелец сайта должен стремиться к тому, чтобы сайт находился по запросам, связанным с тематикой его сайта, а для этого нужно, чтобы в результатах поиска, то есть выдачу, сайт находился как можно ближе к первому месту. Например, если ваш сайт рассказывает о разведении кошек, нужно стремиться к тому, чтобы по запросу «разведение кошек» ваш сайт выдавался поисковыми системами как можно ближе к началу результатов поиска. Вручную искать свой сайт в результатах поиска, конечно, не очень удобно, особенно если он находится где-то на 200-м месте, к счастью, есть специальные сервисы, например, siteposition.ru, позволяющие определить позицию вашего сайта в результатах поиска основных поисковых. систем быстрее и проще.
II. Методы раскрутки сайта.
1) Обеспечение индексации сайта поисковиками. Как уже говорилось выше, для большинства сайтов поисковики — это основной источник притока посетителей. Работы поисковых систем постоянно обходят интернет и индексируют находящиеся в нем сайты, после чего эти сайты имеют шанс попасть на страницу результатов поиска и быть увиденными кем-то. Если вы разместите ссылку на свой сайт на каких-то других, уже известных работам поисковых систем, сайтах, то эти работы через какой-то зайдут и на ваш сайт, проиндексировав находящиеся на нем страницы. Впрочем, лучше сразу сообщить поисковым работам о существовании вашего сайта. Для основных поисковых систем, наиболее популярных в Рунете — Яндекса, Рамблера и Гугла это можно сделать, соответственно, на страницах http://webmaster.yandex.ru/, http://www.rambler.ru/doc/add_site.shtml и http://www.google.ru/ intl/ru/addurl.html. Но все равно, к моменту, когда ваш сайт начнет индексироваться поисковыми работами, протянуто некоторое время — обычно около недели. Если на сайте много страниц, они будут индексироваться и добавляться в базу поисковиков постепенно. Определить, какие страницы вашего сайта уже проиндексированы, можно с помощью функции расширенного поиска — указать в поле «искать только на сайте» адрес вашего сайта.
Иногда начинающие веб-мастера допускают ошибки, предотвращающие индексацию части страниц сайта поисковиками. Когда вы ставите свой сайт в очередь на индексацию в поисковиках, вы добавляете адрес главной страницы. Следовательно, чтобы были проиндексированы и другие страницы сайта, робот должен иметь возможность пробраться к ним с главной страницы по прямым ссылкам. Что означает «прямая ссылка»? Это обычная ссылка, заданная с помощью html-тега, которая в коде страницы выглядит примерно так — текст ссылки. Однако ссылку можно сделать и иным образом — с помощью JavaScript, например. Именно так перенаправляют посетителя на другую страницу выпадающее меню, вроде того, которое есть на сайте 1ps.ru. Однако поисковик, в отличие от посетителя, не может перейти на другую страницу через такое меню, поэтому для него обязательно должны быть в дополнение к меню поставлены обычные ссылки. Кроме того, работы поисковиков очень не любят автоматический редирект (т.е. когда пользователь, зайдя на одну страницу, автоматически перенаправляется на другую), и обычно из этого редиректа не переходят.
В заключение отметим, что ваш сайт может не только попасть в базу поисковиков, но и вылететь из нее. Обычно это происходит или в том случае, если вы используете запрещенные методы раскрутки (подробнее об этом — ниже), или если ваш сайт часто оказывается недоступен из-за сбоев на сервере (вывод — выбирайте надежный хостинг).
2) Оптимизация кода. Общее правило такое — чем больше на вашей странице нужного и чем меньше лишнего, тем лучше. Если вы используете для создания сайта различные визуальные редакторы, то они часто вставляют на страницу лишний код, сильно усложняющий страницу, но, при этом, в общем-то, не очень на нее нужен. Если вы вдруг вздумаете создать сайт, например, в программе Microsoft Word, то объем этого лишнего кода может добиться просто фантастической величины. Старайтесь облегчить страницу, удаляя из нее лишнее и ненужное, а также унося то, что можно (например, описания css-стилей) из html-кода страницы в отдельные файлы.
3) Подбор и использование ключевых слов и фраз. Подумайте, по каким запросам наиболее часто могут искать информацию, представленную на вашем сайте, пользователи интернета. Ваша задача — сделать страницы вашего сайта как можно более релевантными этим запросам, а для этого нужно включить их в текст, имеющийся на странице, в заголовок страницы, в названиях ссылок, ведущих с других страниц на данную. Если вы не используете текстовое, а графическое меню, обязательно вставьте текстовое описание в параметр alt каждой нарисованной кнопки. Желательно включить ключевые фразы в текст страницы несколько раз (но не очень много, потому что это дает обратный эффект). Заголовок страницы (title) имеет особое значение, но при этом начинающие веб-мастера часто забывают о нем, и в результате в заголовке у них обнаруживается название, по умолчанию вставляемое редактором, что-то типа «Безымянный документ» или «Новая страница 1» . Не забывайте давать страницам осмысленные названия! В заключение отметим, что подобрать ключевые слова и фразы вы можете попробовать с помощью сервисов Яндекса http://direct.yandex.ru/stat/wordsstat.pl и Рамблера https://ad.rambler.ru/swrds/wrds.pl к сожалению, у них показывается не совсем полная статистика).
4) Создание уникального контента. «Контент» — содержание, информационное наполнение сайта, а уникальное — значит такой, который не встречается на каких-либо других сайтах. Наличие на вашем сайте уникального содержания — один из важнейших факторов успеха его продвижения и популяризации. К сожалению, в интернете, так же, как и в жизни, значительное число людей предпочитают идти по проторенным путям, всего лишь повторяя то, что было сделано раньше другими. Одной из основных проблем в интернете стало то, что создатели новых сайтов, вместо того чтобы выложить какую-то новую информацию, придумать для своего сайта оригинальную идею, просто копируют на свой сайт информацию, уже размещенную на других сайтах. Помимо моральных и законодательных аспектов этой проблемы такая методика создает существенные трудности в продвижении сайта. Поисковики очень не любят появления страниц с содержанием, копируют уже известное, и, с большой вероятностью, если вы просто скопируете на свой сайт текст с чужого сайта, то ваши страницы с этим скопированным текстом вообще не попадут в результаты поиска. Весьма сомнительным шагом является копирование не содержания, а идеи другого сайта. Многим кажется соблазнительной попытка повторить уже достигнутый кем успех, создав, например клон сайта mamba.ru или odnoklassniki.ru, однако на этом пути их, как правило, ждет разочарование — занимаясь простым клонированием, даже при очень больших затратах на рекламу, отразить аудиторию у уже известного проекта практически нереально. Вывод — старайтесь при создании сайта реализовать оригинальную идею и наполнить его интересным, уникальным содержанием.
— Не используйте одинаковые названия сайта! Поисковые системы часто «склеивают» прямые ссылки на страницу, если текст этих ссылок одинаков. Придумайте и используйте разные названия, например: «Сайт о разведении кошек», «кошки — как правильно за ними ухаживать», «Содержание кошек в домашних условиях» и т.д.
— Не используйте одинаковые описания сайта. По тем же причинам.
— Ни в коем случае не ставьте на своем сайте обратные ссылки на те каталоги, в которых его регистрируете! Поисковые системы очень не любят большого количества идущих подряд ссылок на страницах сайта, особенно если эти ссылки не имеют описания и являются нетематическими (о тематических и нетематических ссылках см. ниже). Регистрируйте сайт только в тех каталогах, которые не требуют обязательной установки обратных ссылок.
— Не регистрируйте сайт в тех каталогах, которые не ставят прямые ссылки, а ставят ссылки через редирект. Поисковые работы не могут переходить по таким ссылкам и не учитывают их, а значит, толка от регистрации сайта в таких каталогах не будет практически никакого. Сомнительна также польза от регистрации в каталогах с нулевым ТИЦ и PR.
— Не регистрируйте сайт сразу в очень большом количестве каталогов. Лучше делайте это постепенно. Некоторые поисковики, например, Рамблер и Гугл относятся к факту одновременного появления большого числа ссылок на сайт с большим подозрением.
Обмен ссылками можно использовать для повышения ТИЦ и PR и позиций сайта в поисковых системах. Однако, чтобы обмен ссылками принес вашему сайту пользу, а не вред, соблюдайте следующие правила:
— Обменяйтесь ссылками только на сайтах той же тематики. Если у вас сайт о кошках и вы ставите ссылку на другой сайт о кошках, это не принесет вред вашему сайту, потому что такая ссылка считается тематической. А ссылка на сайт, допустим, по продаже недвижимости, на страницах которого о кошках нет ни единого слова, будет считаться нетематической. Избегайте установки на своем сайте нетематических ссылок (во сколько-нибудь значительном количестве) и обменивайтесь ссылками только с сайтами аналогичной тематики.
— Добавьте к каждой поставленной ссылке небольшое описание. Ссылки, разбавленные текстом, лучше, чем просто ссылки.
— Ни в коем случае не используйте скрипты автоматического обмена ссылками! Для вашего сайта это не закончится ничем хорошим…
Реклама вашего сайта на форумах, в гостевых и т. п. не принесет вашему сайту повышение ТИЦ и PR и не поднимет его позиции в поисковиках. Ставить подобные ссылки имеет смысл только в том случае, если вы рассчитываете, что кого ваша ссылка заинтересует. Но поскольку прямая и навязчивая реклама не нравится никому (а особенно она не нравится хозяевам этих форумов и гостевых), то рекламировать свой сайт только там, где к нему отнесутся действительно как к интересному и полезному ресурсу. Например, если у вас есть сайт о Че Геваре и вы разместите его на коммунистическом форуме, то к вашей ссылке отнесутся вполне терпимо, а ссылка на сайт фанатов группы «Тату» будет уместна на музыкальном форуме.6) Покупка ссылок. Если вы настолько настроены на то, чтобы во что бы то ни стало раскрутить сайт, то покупка ссылок на ваш сайт на других сайтах может быть одним из вариантов. Купив некоторое количество ссылок, например, на таких биржах ссылок, как sape или mainlink, вы можете поднять ТИЦ и PR вашего сайта и повысить его позиции в поисковиках.7) Создание сателлитов. «сателлит» — сайт-супутник, невеликий допоміжний сайт, який спеціально робиться для того, щоб сприяти розкрутці основного сайту. Іноді з метою розкрутки головного сайту робиться досить велике число сателітів. На кожному сателіті розміщується деяка інформація, за своєю тематикою близька до тематики основного сайту і ставиться посилання на основний сайт. Зазвичай, основною сайт і кожен з сайтів-сателітів просувають по кілька різних пошукових запитах, щоб зібрати якомога більше відвідувачів з пошуковиків. Таким чином, досягається і перенаправлення відвідувачів, які зайшли на сайти-сателіти, на основний сайт, і, за рахунок прямих посилань з сайтів-сателітів на основний сайт, підвищується ТІЦ і PR основного сайту, ростуть його позиції в пошукових системах. Однак, оскільки творці пошукових систем вважають створення сателітів (так само, втім, як і покупку посилань) не зовсім правильним методом залучення на сайт відвідувачів, то при розкручуванні за допомогою сателітів потрібно дотримуватися обережності. По-перше, сателіти не долдни справляти враження несамостійних сайтів, сайтів, зроблених лише для перекидання відвідувачів на інший сайт і для роботів пошукових систем. Тому для сайтів-сателітів потрібно робити досить хороший дизайн і наповнювати якийсь досить корисною інформацією. А для того, щоб пошуковики не вирахували і не забанили всю вашу колекцію сателітів, не потрібно ставити на них посилання один на одного, а тільки на основний сайт.8) Купівля реклами. Це найпростіший, не требущіх ніяких тимчасових витрат, спосіб залучення на свій сайт відвідувачів. У той же час, цей спосіб і самий дорогий. Однак для комерційних сайтів, серед яких конкуренція за відвідувачів, і, відповідно, за покупців, дуже велика, покупка реклами стає мірою, до якої їм мимоволі доводиться вдаватися. У мережі є різні види реклами. Банерна реклама, як правило, оплачується в залежності від числа показів, текстова реклама часто оплачується в залежності від числа кліків. Хоча вартість кліка, звичайно вище, але в цьому випадку ви, по крайней мере, можете бути впевнені, що платите тільки за дійсні переходи відвідувачів на ваш сайт, а не просто за те, щоб хтось побачив вашу рекламу. В даний час практично всі пошуковики пропонують контекстну рекламу, і, треба сказати, що в багатьох випадках покупка контекстної реклами себе виправдовує, навіть якщо ви одночасно займаєтесь і іншими методами розкручування сайту.III. Як не потрібно розкручувати сайт.
Заботясь о цели привлечь на сайт как можно больше посетителей, некоторые веб-мастера и «оптимизаторы» намагалися і намагаються використати різні хитрі прийоми, виверти і нечесні методи, в спробі обдурити користувачів і роботів пошукових систем. Боротьба подібних хитрих оптимізаторів і тих, хто їм проівостоіт, триває вже давно і з перемінним успіхом, але за цей час проти різних засобів і прийомів, раніше масово застосовувалися хитрими оптимізаторами, вироблені заходи протидії. У той час, як хитрі оптимізатори винаходять все нові і нові способи замість застарілих, початківці веб-майстри, найчастіше через незнання намагаючись використовувати будь виверти або заборонені методи оптимізації, приходять до того, що на їх сайти виявляються накладені різні санкції, а число відвідувачів не тільки не зростає, а стає рівним нулю. Про деякі речі, які не слід робити при розкручуванні свого сайту, вже говорилося вище. Чого ще не потрібно робити крім цього:1) Не рекламуйте сайт за допомогою спаму. По-перше, цей метод абсолютно неефективний, тому що більше число повідомлень буде зарізано спам-фільтрами, а ті, до кого вони таки потраплять, ніколи їх не прочитають. По-друге, спам у 100% людей викликає роздратування, і не потрібно випробовувати ілюзії з приводу того, що одержувачі поставляться доброзичливо до вашого сайту. По-третє, якщо ви будете розсилати спам особливо ретельно, на вас посипляться скарги вищестоящому провайдеру, що загрожує видаленням сайту взагалі, не кажучи вже про те, що обурені одержувачі спаму влаштують вашому сайту різні гидоти, на зразок нецензурної лайки в гостьовій і т. п .2) Не розміщуйте на своєму сайті тексту, який не пов’язаний з основною тематикою вашого сайту, а служить лише для залучення відвідувачів, що цікавляться зовсім іншими речами, з пошукових систем. Відвідувачі, які прийшли до вас за такими запитами, все одно відразу ж підуть, а на ваш сайт можуть бути накладені санкції пошукових систем. Ні в якому разі не намагайтеся ховати проіндексовані пошуковим роботом утримання від відвідувачів сайту. Не слід, зокрема, розміщувати на сайті невидимий (одного кольору з фоном) або дрібний текст, а також невидимі посилання, ховати текст в невидимих шарах або фреймах, намагатися підсовувати різний зміст пошуковому роботу і відвідувачам сайту. Всі подібні виверти при їх виявленні неминуче приведуть ваш сайт в бан.